تعمیر دستگاه تست سایش

تعمیر دستگاه تست سایش

تعمیر دستگاه تست سایش- تعمیر برد و قطعات الکترونیکی دستگاه تست سایش برند GOTECH در کلینیک تخصصی دیجی برد digi-board

معرفی دستگاه تست سایش

دستگاه تست سایش ، جهت ارزیابی مقاومت سایشی موادی مانند : لاستیک ها ، تسمه های نقاله ، شلنگ ها ، محصولات چرم و پلاستیک به کار می رود.

دستگاه سایش ، از دو چرخ ساینده استفاده می کند که مواد مورد ارزیابی را تحت بار و مدت زمان معین در زیر آن چرخانده می شوند.معمولا تست سایش بر روی مواد دارای پوشش انجام می شوند .

نحوه عملکرد دستگاه تست سایش

دستگاه سایش به عنوان دستگاه تابر Taber شناخته می شود. برای انجام آزمایش تست سایش، نمونه در دستگاه بارگذاری می گردد و توسط ساینده تحت یک بار ثابت و مدت زمان معین قرار می گیرد پس از اتمام این فرایند مواد مورد آزمایش با تعیین مقدار وزن از دست رفته با توجه به زمان آزمایش و بار اعمال شده ارزیابی می شود.

تجهیزات دستگاه سایش Taber ، با  بارهای مختلفی از چرخ های ساینده عرضه می شود که آن را انتخاب هوشمندانه برای صنایع تبدیل می کند تا نمونه ها را قبل از تولید مورد آزمایش قرار دهند.

تست سایش

به طور کلی سه نوع تست سایش مسطح ، لبه ، انعطاف پذیر در صنعت وجود دارد . در تست سایش مسطح فرسایش مواد در اثر مالش سطح ایجاد می شود اما تست سایش لبه ، مواد روی لبه های آن آزمایش می شود که معمولا در صنایع نساجی به کار می رود.

 

دستگاه سایش برند GOTECH مدل GT-7012-T

دستگاه تست سایش یا دستگاه تابر Taber برند GOTECH مدل GT-7012-T برای تعیین مقاومت پارچه ، کاغذ ، رنگ ، تخته سه لایه ، چرم و لاستیک طبیعی در برابر سایش به کار می رود.

GT-7012-T وزنی معادل ۱۸کیلوگرم دارد و بار ثابت ۲۵۰ گرم ، ۵۰۰گرم و ۱۰۰۰ گرم را به نمونه آزمایش وارد می کند.

دستگاه سایش GT-7012-T از نظر ابعاد ۴۳ سانتی متر طول ، ۳۲ سانتی متر عرض و ۳۰ سانتی متر ارتفاع دارد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *